وبگاه انترنتی تبیاین

درس هایی از قران

وبگاه انترنتی تبیاین

درس هایی از قران

برای یاذ خدا و تهذیب نفس توصیه ما این است که به یاد مرگ باشید در همه حال

درس هایی از قران

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

آسیب های فردی و اجتماعی افزایش سن ازدواج

دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸ ب.ظ


          بسم الله الرحمن الرحیم


   دوستان این مقاله رو بخونید خیلی زیباست

   ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ  ﻣﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﺭﺳﯿﺪﻩ، ﻧﭽﯿﺪﻩ! ﺁﺳﯿﺐ ﻫﺎﯼ ﻓﺮﺩﯼ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ
ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ(ﺹ) ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: «... ﺩﻭﺷﯿﺰﮔﺎﻥ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻣﯿﻮﻩ ﺭﻭﯼ ﺩﺭﺧﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻣﯿﻮﻩ ﭼﻮﻥ ﺑﺮﺳﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺟﺰ ﭼﯿﺪﻥ ﻧﺒﺎﺷﺪ


ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﻭ ﺑﺎﺩ ﺧﺮﺍﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺩﻭﺷﯿﺰﮔﺎﻥ ﻧﯿﺰ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺮﺳﻨﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺟﺰ ﺷﻮﻫﺮ ﺩﺍﺩﻥ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﺍﺯ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﻭ ﻓﺴﺎﺩ ﺍﯾﻤﻦ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ.
ﺭﺳﻮﻝ ﺍﮐﺮﻡ(ﺹ)ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: «ﺍﮔﺮ ﭘﺴﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺯﻥ ﻧﺪﻫﯿﺪ، ﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﺁﺷﻮﺏ ﻭ ﻓﺴﺎﺩ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺩﺭ ﺑﺮ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ.»
ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ: ﻣﺤﻤﺪﯼ
ﻏﺮﯾﺰﻩ ﺟﻨﺴﯽ
 ﻏﺮﯾﺰﻩ ﺟﻨﺴﯽ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻗﻮﯼ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺎ ﺍﻣﺮﻭﺯﻧﺴﻞ ﺁﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭼﺮﺧﻪ ﯼ ﺣﯿﺎﺕ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭ ﻧﻤﻮﺩﻩ، ﺍﺭﺿﺎﯼ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺎﺯ(ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ)، ﻋﺸﻖ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﻭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﺩﻭﺍﺭ ﻫﺪﯾﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ.ﺍﮔﺮ ﻧﯿﺎﺯ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﻧﺸﻮﺩ، ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﻮﺱ ﺭﺍﻧﯽ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻼ‌ﻣﺖ ﺭﻭﺣﯽ ﻭ ﺟﺴﻤﯽ،ﺍﺧﻼ‌ﻕ ﻭ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻓﺮﺩ ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺁﺳﯿﺐ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺯﺩ ﻭ ﮔﺎﻩ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺩ.
ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺭﻫﺒﺎﻧﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﻭ ﮐﻤﻮﻧﯿﺴﻢ ﺟﻨﺴﯽ
ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﯾﻨﯽ ﻭﺍﻗﻊ ﮔﺮﺍ ﻭ ﺁﺭﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﻩ، ﻧﻪ ﺭﻫﺒﺎﻧﯿﺖ ﺭﺍ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ ﮐﻤﻮﻧﯿﺴﻢ ﺟﻨﺴﯽ ﺭﺍ؛ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﺣﻞ ﺭﺍ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﮔﺮﻡ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﻌﺎﻟﯿﻢ ﺩﯾﻨﯽ، ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﺤﺒﻮﺑﺘﺮﯾﻦ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﺍﻟﻬﯽ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ:ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ (ﺹ)ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: «ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﻣﺘﻌﺎﻝ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺭﻫﺒﺎﻧﯿﺖ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺩﯾﻦ ﯾﮑﺘﺎ ﭘﺮﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﺁﺳﺎﻥ ﮔﯿﺮ ﻭ ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺨﺖ... ﭘﺲ ﻫﺮ ﮐﺲ ﮐﻪ ﻓﻄﺮﺕ ﻭ ﺁﺋﯿﻦ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﺳﻨﺖ ﻣﻦ ﺍﻟﮕﻮﮔﯿﺮﯼ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺳﻨﺖ ﻭ ﺁﺋﯿﻦ ﻣﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺍﺳﺖ.»

ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻼ‌ﻡ
 ﻗﻮﯼ ﺑﻮﺩﻥ ﺷﻬﻮﺕ ﻭ ﻟﺬﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﯾﮏ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﺪﯾﻬﯽ ﻭ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻤﺘﺮ ﮐﺴﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﻨﺸﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻓﺴﺎﺩﻫﺎ ﻭ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ، ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﯼ ﺷﻬﻮﺕ ﺟﻨﺴﯽ، ﺍﮔﺮ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻧﺸﻮﺩ، ﻓﺴﺎﺩ ﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺰ ﻭ ﻣﺤﻞ ﺟﻮﻻ‌ﻥ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﮐﺮﻡ(ﺹ)ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:«ﻫﺮﮐﺲ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻨﺪ، ﻧﺼﻒ ﺩﯾﻦ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺼﻒ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﻥ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻼ‌ﺣﻈﻪ ﮐﻨﺪ.» ﻭ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:
«ﻫﺮﮐﺴﯽ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻨﺪ، ﺧﺪﺍ ﺍﺟﺮ ﻧﺼﻒ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ.» ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﮐﺮﻡ (ﺹ)ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: «ﺧﻮﺑﺎﻥ ﺍﻣﺖ ﻣﻦ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺷﺮﺍﺭ ﺍﻣﺖ ﻣﻦ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺧﺎﻧﻪ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ!» ﻭ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: «ﺧﻮﺍﺏ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﺮﺩﻩ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻩ ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.» ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ:«ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻦ ﻭ ﺍﻻ‌ ﺍﺯ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺷﻤﺮﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﯼ.» ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: «ﻫﺮ ﮐﺲ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺮ ﻓﻄﺮﺕ ﻣﻦ، ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻬﺴﻨﺖ ﻣﻦ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺳﻨﺖ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﺮﺩﻥ»

ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺹ): «ﺍﺯ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻡ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺷﺮﺍ، ﻭ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﻦ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺳﺖ.» ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ: «ﺧﻮﺷﻢ ﻧﻤﯽ ﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ ﻭ ﯾﮏ ﺷﺐ ﺑﯽ ﺯﻥ ﺑﺨﻮﺍﺑﻢ.» ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ: «ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ ﻫﻤﺴﺮﺩﺍﺭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪ، ﺑﺮﺗﺮ ﺍﺯ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ ﺑﯽ ﻫﻤﺴﺮ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪ.» ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺹ): «ﺩﺭ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﻫﯿﭻ ﺑﻨﺎﯾﯽ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻧﺸﺪ، ﮐﻪ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺤﺒﻮﺑﺘﺮ ﻭ ﺍﺭﺟﻤﻨﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺎﺷﺪ» (ﻭ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﯽ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺁﻓﺮﯾﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﯾﺎﺑﯿﺪ، ﻭ ﺩﺭﻣﯿﺎﻧﺘﺎﻥ ﻣﻮﺩّﺕ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ؛ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﮐﻪ ﺗﻔﮑّﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.)(ﺳﻮﺭﻩ ﺭﻭﻡ:۲۱)

ﻧﯿﺎﺯ ﺟﻨﺴﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺁﺏ ﻭ ﻏﺬﺍﺳﺖ" ﻧﯿﺎﺯ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺷﯿﻮﻩ ﺻﺤﯿﺢ (ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ) ﺍﺷﺒﺎﻉ ﻧﺸﻮﺩ، ﺑﯽ ﺷﮏ ﺷﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﻏﻠﻂ ﻭ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﺟﺎﯼ ﮔﺰﯾﻦ ﺁﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﮐﻨﻨﺪ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ، ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺠﺮﺩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺭﻫﺒﺎﻧﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻧﯿﺎﺯ ﺟﻨﺴﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺁﺏ ﻭ ﻏﺬﺍ ﺍﺳﺖ. ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺁﺏ ﺷﻮﺭ ﯾﺎ ﺗﻠﺦ ﻣﯽ ﻧﻮﺷﻨﺪ ﮐـﻪ ﺍﺯ ﺁﺏ ﮔـﻮﺍﺭﺍ ﻣﺤـﺮﻭﻡ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺗﻨـﻬﺎ ﺍﻓـﺮﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﺩﻧﺒـﺎﻝ ﺳـﺮﺍﺏ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﺸﻨﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺳﯿﺮﺍﺏ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﺳﺮﺍﺏ ﺍﻧﮕﯿﺰﻩ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯾﺤﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺁﻥ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ.

ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﻋﺠﻮﻝ
 ﺁﺩﻣﯽ ﺩﺭ ﺧﻠﻘﺖ ﻭ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺷﺘﺎﺑﮑﺎﺭ ﺍﺳﺖ،...(ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ:۳۷) ﺍﻣﺎ ﮔﺎﻫﯽ ﻣﺎ ﺍﺯ ﯾﺎﺩ ﻣﯽ ﺑﺮﯾﻢ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺪ ﻣﺒﻬﻢ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ، ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﺤﺮﯾﮑﺎﺕ ﺟﻨﺴﯽ، ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﺳﺤﺮﯼ ﻭ ﺍﻓﻄﺎﺭﯼ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﻫﺒﺎﻧﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ.

ﺑﻠﻮﻍ ﺟﻨﺴﯽ ﻭ ﺳﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ
 ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺹ) ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: «ﻫﯿﭻ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻦ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻨﺪ، ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺿﺠﻪ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: «ﻭﺍﯼ ﺑﺮ ﻣﻦ ﮐﻪ ﺩﻭ ﺳﻮﻡ ﺩﯾﻦ ﺧﻮﺩ، ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺩﺍﺷﺖ» ﻭ ﺁﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺳﻮﻡ ﺑﺎﻗﯽِ ﺩﯾﻦ ﺧﻮﺩ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻼ‌ﺣﻈﻪ ﮐﺮﺩﻩ، ﺍﺯ ﺷﺮ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﺪ.» ﺑﯿﺎﯾﯿﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻭ ﮐﻼ‌ﻡ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ(ﺹ)ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: «... ﺩﻭﺷﯿﺰﮔﺎﻥ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻣﯿﻮﻩ ﺭﻭﯼ ﺩﺭﺧﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻣﯿﻮﻩ ﭼﻮﻥ ﺑﺮﺳﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺟﺰ ﭼﯿﺪﻥ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﻭ ﺑﺎﺩ ﺧﺮﺍﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺩﻭﺷﯿﺰﮔﺎﻥ ﻧﯿﺰ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺮﺳﻨﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺟﺰ ﺷﻮﻫﺮ ﺩﺍﺩﻥ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﺍﺯ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﻭ ﻓﺴﺎﺩ ﺍﯾﻤﻦ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ.» ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:«ﺍﺯ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻣﺮﺩ(ﭘﺪﺭ) ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺧﺘﺮﺵ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﺭﮔﻞ ﻧﺸﻮﺩ.» (ﯾﻌﻨﯽ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻋﺎﺩﺕ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﺑﺒﯿﻨﺪ،ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺷﻮﻫﺮ ﺑﺮﻭﺩ.) ﺭﺳﻮﻝ ﺍﮐﺮﻡ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:
«ﺍﮔﺮ ﭘﺴﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺯﻥ ﻧﺪﻫﯿﺪ، ﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﺁﺷﻮﺏ ﻭ ﻓﺴﺎﺩ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺩﺭ ﺑﺮ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ.» ﺍﮔﺮ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﺎﻭ ﺑﺮ ﺧﻼ‌ﻑ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ ﻧﻈﺎﻡ ﺧﻠﻘﺖ ﻧﯿﺴﺖ.
ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﭘﺴﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺳﻦ ﺑﺎﻻ‌ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻨﻨﺪ ﭘﺲ ﺍﯾﻦ ﻏﺮﯾﺰﻩ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﻦ ﻓﻌﺎﻝ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻓﻌﺎﻝ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﻭ ﻋﺒﺚ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻫﺮ ﻓﺮﺩ ﻣﻮﺣﺪﯼ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﻣﻨﺰﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ. ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻓﻘﻬﯽ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺨﺺ ﺍﮔﺮ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﮑﻨﺪ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﮔﻨﺎﻩ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ؛ ﻟﺬﺍ ﻫﻤﻪ ﻋﻠﻤﺎ ﺩﺭ ﭼﻨﯿﻦ ﻭﺿﻌﯿﺘﯽ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﺭﺍ ﺍﻣﺮﯼ ﻭﺍﺟﺐ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ؛ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺍﻣﺮﯼ ﻣﺴﺘﺤﺐ ﺍﺳﺖ. ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﺍﻧﺪﯾﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﻏﺮﺏ ﻭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺯﻭﺩ ﻫﻨﮕﺎﻡ
ﻭﯾﻞ ﺩﻭﺭﺍﻧﺖ، ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﻣﻨﺪ ﻏﺮﺑﯽ ﮔﻮﯾﺪ:ﺍﮔﺮﺭﺍﻫﯽ ﭘﯿﺪﺍﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺩﺭﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﯿﺮﺩ، ﻓﺤﺸﺎﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﻬﺎﯼ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ،ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﺑﯽ ﺛﻤﺮ،ﻋﺰﻟﺖ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪﻭﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﻌﺎﺻﺮﺭﺍﻟﮑﻪ ﺩﺍﺭﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ،ﺗﺎﻧﺼﻒ ﺗﻘﻠﯿﻞ ﺧﻮﺍﻫﺪﯾﺎﻓﺖ.ﻣﺎ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﻣﻔﺎﺳﺪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﻌﻠﻮﻝ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﺩﺭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﯽ ﺑﻈﺎﻫﺮ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺍﯾﻦ ﻣﻔﺎﺳﺪ ﺍﺯ ﺗﺎﺧﯿﺮﺍﺕ ﺍﻣﺮ ﺑﺎ ﺑﺮﮐﺖ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﺎﺷﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺣﺘﯽ ﻓﺴﺎﺩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﯿﺰ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻋﺎﺩﺕ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺍﺳﺖ.

ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﻭ ﻋﻘﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺍﻧﯽ
 ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻏﺮﺑﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺁﺯﺍﺩ ﺩﺧﺘﺮ ﻭ ﭘﺴﺮ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﻬﻮﻟﺖ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻧﺎﻣﺸﺮﻭﻉ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺁﺳﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﻓﺤﺸﺎ، ﻣﺮﺩﻡ ﺩﭼﺎﺭ ﻋﻘﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻋﺮﺑﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﻌﺪﺩ ﺯﻭﺟﺎﺕ،ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺁﺳﺎﻥ، ﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﺳﻮﺀ ﻧﯿﺎﺯ ﺟﻨﺴﯽ ﺗﺎ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﯼ ﮐﺎﺳﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻋﺪﻡ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﺴﺨﻪ ﻫﺎﯼ ﺷﻔﺎ ﺑﺨﺶ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﻏﻨﯽ ﻭ ﺑﯽ ﻧﻘﺼﯽ ﮐﻪ ﺍﺯﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ(ﺹ)ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺘﺪﺭ ﺟﻬﺖ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ،ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﯽ ﻭ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﺍﺯ ﺳﺮﮐﻮﺏ ﺍﯾﻦ ﻏﺮﯾﺰﻩ ﻭ ﯾﺎ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻧﺎﻣﺸﺮﻭﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﺗﺮﺱ، ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ. ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻣﺎ ﺗﺪﺭﯾﺠﺎً ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﺒﺎﻩ ﺷﺪﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺩﯾﻨﺪﺍﺭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻭﺿﻌﯿﺖ- ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻭ ﺳﺮﮐﻮﺏ- ﺭﻧﺞ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﺮﺩ؛ ﺯﯾﺮﺍﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﯿﺪ ﻭ ﺑﻨﺪ ﺍﺩﯾﺎﻥ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ، ﺑﺴﺘﺮ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ، ﺑﺴﺘﺮ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﯿﺎﺷﯽ ﺁﻧﺎﻥ،ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺗﺤﺮﯾﮑﺎﺕ ﺟﻨﺴﯽ، ﺍﺯ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﮐﺸﻮﺭﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭﻫﺎﯼ ﺷﺮﻋﯽ ﺟﻬﺖ ﻧﺠﺎﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺯ ﺁﺳﯿﺐ ﻫﺎﯼ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
ﻣﺒﺘﻼ‌ ﺷﺪﻥ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﺳﻮﺀ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺟﻮﺍﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﻣﺒﺘﻼ‌ ﺷﺪﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﺍﺧﺘﻼ‌ﻻ‌ﺕ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ. ﺍﮔﺮ ﺳﺮﯼ ﺑﻪ ﻣﻄﺐ ﻫﺎﯼ ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﺍﻋﺼﺎﺏ ﻭ ﺭﻭﺍﻥ ﺑﺰﻧﯿﻢ، ﺳﺮﯼ ﺑﻪ ﺁﺳﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻫﺎﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﺰﻧﯿﻢ، ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﯽ ﺷﻤﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﻣﻼ‌ﺣﻈﻪ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺍﺯ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺭﻭﺣﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ، ﻫﻮﯾﺖ ﻓﮑﺮﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻋﺰﻟﺖ ﻭ ﺑﯽ ﻫﺪﻓﯿﺮﻭﯼ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﻗﻊ، ﻣﺮﺗﮑﺐ ﻗﺘﻞ ﻭ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﻫﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﺑﻬﺨﻮﺑﯽ ﺩﺭ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﯿﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﯾﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻥ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ ﺣﺎﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺪﻩ، ﻋﺪﻡ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺁﻧﺎﻥ ﻭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻧﺎﻣﻌﻘﻮﻝ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺩﻟﺴﺮﺩﯼ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪ ﺍﺭﻭﭘﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ:
ﻣﻦ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺳﺎﻝ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﻡ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺍﺧﺘﻼ‌ﻻ‌ﺕ ﺭﻭﺍﻧﯽ، ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻣﮑﺮﺭ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻡ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﺻﺪﯼ ﺩﻩ ﺍﻧﺘﺤﺎﺭﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ، ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻣﯽ ﺷﺪﻧﺪ. ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﻗﺒﯿﻞ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﻫﻢ ﻧﻔﺮﺕ ﺷﺪﯾﺪﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺁﺭﯼ! ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻋﺪﻡ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ، ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﺁﻣﺎﺭﻫﺎﯼ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ. ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺟﻬﺖ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺧﺘﻼ‌ﻻ‌ﺕ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﺭﻭﺣﯽ، ﺟﺰ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺭﺍﻩ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﭼﺎﺭﻩ ﺍﻧﺪﯾﺸﯽ ﮐﻨﯿﻢ. ﺯﯾﺮﺍ ﻣﻌﺘﻘﺪﯾﻢ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺁﻧﮑﻪ ﺟﻮﺍﻥ ﺩﭼﺎﺭ ﻋﻘﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺩﺭﻭﻧﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻨﺪ، ﺑﯽ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﺍﺯ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻓﺸﺎﺭ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ ﻭ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. (ﻭ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﯽ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺁﻓﺮﯾﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﯾﺎﺑﯿﺪ، ﻭ ﺩﺭﻣﯿﺎﻧﺘﺎﻥ ﻣﻮﺩّﺕ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ؛ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﮐﻪ ﺗﻔﮑّﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.)(ﺳﻮﺭﻩ ﺭﻭﻡ/۲۱)
ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺹ):«ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻋﺰﺏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺯﻥ ﺩﻫﯿﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺧﻼ‌ﻕ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﯿﮑﻮ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺭﻭﺯﯼ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﯾﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺟﻮﺍﻧﻤﺮﺩﯼ ﻫﺎﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﯽ ﺍﻓﺰﺍﯾﺪ.»

ﺍﺳﺘﻤﻨﺎﺀ ﺟﻮﺍﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻟﯿﻞ، ﺷﺮﺍﯾﻂ ﭘﯿﺮﺍﻣﻮﻧﯽ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﯿﺎ ﻭ ﺗﺮﺱ ﺍﺯ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﺁﺑﺮﻭ ﻭﺍﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺍﻧﻔﻌﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺁﺳﺎﻥ ﺗﺮﯾﻦ ﺷﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﺭﻓﻊ ﻧﯿﺎﺯ ﯾﻌﻨﯽ ﺧﻮﺩ ﺍﺭﺿﺎﯾﯽ(ﺍﺳﺘﻤﻨﺎﺀ ﻭ ﺍﺳﺘﺸﻬﺎﺀ) ﻣﺘﻮﺳﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ؛ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩ ﻣﻨﺸﺎ ﺧﻄﺮﺍﺕ ﻭ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺮﻭﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺟﺴﻤﯽ ﻭ ﺭﻭﺣﯽ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﺎﻩ ﺑﺎ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺟﻮﺍﻥ ﻭ ﺳﻼ‌ﻣﺘﯽ ﺍﻭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﮐﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺧﻄﺮ ﺁﻥ ﺍﻋﺘﯿﺎﺩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﺎﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻻ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺧﻄﺮ ﻭ ﻧﻘﻄﻪ ﯼ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﻧﺪ ﺭﺷﺪ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺟﻮﺍﻥ ﺗﺎﺛﯿﺮﯼ ﻣﺨﺮﺏ ﺩﺍﺭﺩ.
ﭼﻨﯿﻨﺎﻓﺮﺍﺩﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ،ﺑﻬﺪﻟﯿﻼ‌ﻋﺘﯿﺎﺩ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺍﺳﺘﻤﻨﺎﺀ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺯﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﻭ ﺍﺭﺿﺎﯼ ﻧﯿﺎﺯ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺷﺮﯾﮏ ﺟﻨﺴﯽ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺷﯿﻮﻩ ﻣﺮﺳﻮﻡ ﻭ ﻓﻄﺮﯼ، ﻟﺬﺕ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﺮﺩ. ﺩﺭ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻋﻠﯽ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺗﺤﺮﯾﮑﺎﺕ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻧﺒﻮﺩ، ﻣﺎﻣﻮﺭﯾﻦ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺍﺳﺘﻤﻨﺎﺀ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺗﺎﺯﯾﺎﻧﻪ ﺯﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﻧﻬﯽ ﻓﺮﻣﻮﺩ، ﻟﯿﮑﻦ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻗﺪﺭ ﺍﮐﺘﻔﺎ ﻧﻨﻤﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﭘﻮﻝ ﺑﯿﺖ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺯﻧﯽ ﮔﺮﻓﺖ. ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺳﺘﻤﻨﺎﺀ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﮔﻨﺎﻩ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺍﺳﺖ.» ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﯿﺎﻥ ﺑﻔﺮﻣﺎﺋﯿﺪ. ﻓﺮﻣﻮﺩ:
«ﮐﻼ‌ﻡ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ: (ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻏﯿﺮ ﺯﻥ ﻭ ﻣﻠﮏ ﯾﻤﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﺘﺠﺎﻭﺯ ﺍﺳﺖ.)ﻭ ﺍﺳﺘﻤﻨﺎﺀ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﻬﺎﺑﯿﺮﻭﻧﺎﺳﺖ ﺳﻮﺍﻝ ﺷﺪ ﺍﯾﻦ ﺑﺪﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﯾﺎ ﺯﻧﺎ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﮔﻨﺎﻩ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺍﺳﺖ.»

ﻟﻮﺍﻁﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻫﺎﯼ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺷﺒﺎﻉ ﻏﺮﯾﺰﻩ ﺟﻨﺴﯽ، ﻟﻮﺍﻁ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﺍﻋﺘﯿﺎﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ. ﺩﺭ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﻟﻮﺍﻁ ﻣﺒﺎﺩﺭﺕ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﻔﻌﻮﻝ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﻮﺩ، ﺑﻪ ﻣﺮﻭﺭ ﺷﻬﻮﺕ ﺯﻧﺎﻧﮕﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﻔﻌﻮﻝ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﻮﺩ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﻋﻤﺮ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ. ﺩﺭ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎ ﻭ ﺷﻬﺮﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮏ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺣﺠﺎﺏ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﻔﺖ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ، ﺭﺍﻩ ﻫﺎﯼ ﻋﻤﻞ ﺯﻧﺎ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﺑﺴﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ- ﻋﺪﻡ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﺟﻨﺲ ﻣﺨﺎﻟﻒ- ﻧﺰﺩ ﭘﺴﺮﺍﻥ ﻋﻤﻞ ﻟﻮﺍﻁ ﺍﻣﺮﯼ ﺁﺳﺎﻥ ﺗﺮ ﻭ ﺑﺎ ﺭﯾﺴﮏ ﮐﻢ ﺗﺮ ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ.
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﻼ‌ﻡ، ﻟﻮﺍﻁ ﺭﺍ ﺍﻣﺮﯼ ﺯﺷﺖ ﻭ ﺷﻨﯿﻊ ﺷﻤﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺷﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺮﮒ ﺭﺍ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺷﺮﻋﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻨﺎﻩ ﻟﻮﺍﻁ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻗﺒﯿﺢ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﺗﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺣﺪ ﻟﻮﺍﻁ: ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻥ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ ﯾﺎ ﮔﺮﺩﻥ ﺯﺩﻥ ﯾﺎ ﺳﻘﻒ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺧﺮﺍﺏ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺣﺪ ﺯﻧﺎ: ﺻﺪ ﺗﺎﺯﯾﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻓﻘﻂ ﺣﺪ ﺯﻧﺎﯼ ﻣﺤﺼﻨﻪ ﺳﻨﮓ ﺳﺎﺭ ﺍﺳﺖ. ﺯﻧﺎﯼ ﻣﺤﺼﻨﻪ ﺯﻧﺎﺋﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﺩ ﯾﺎ ﺯﻥ ﺑﺎ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻫﻤﺴﺮ، ﺯﻧﺎ ﮐﻨﻨﺪ.
ﻫﻤﺠﻨﺲ ﺑﺎﺯﯼ، ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﻫﺎ ﻭ ﺳﺎﮐﻨﯿﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ!ﺩﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﯽ ﺁﺑﺎﺩ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﯽ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎ ﺗﺪﺭﯾﺠﺎً ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﻫﻤﺠﻨﺲ ﺑﺎﺯﯼ ﺭﻭﯼ ﺁﻭﺭﻧﺪ.
ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﻼ‌ﺵ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﻮﺩ؛ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﻬﯽ ﺍﺯ ﻣﻨﮑﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﺍﮐﺘﻔﺎ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﺪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮔﻨﺎﻩ ﺑﺰﺭﮒ، ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻘﺪ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩ. ﺍﻣﺎ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﮔﻨﺎﻩ ﻋﺎﺩﺕ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻫﯿﭻ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﻭ ﻧﺼﺤﯿﺘﯽ ﻭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻦ...
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﺑﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺧﻮﺩ ﻭﺣﯽ ﻧﻤﻮﺩ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﺗﺮﮎ ﮐﻨﺪ. ﻭ ﻃﻮﻟﯽ ﻧﮑﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺳﺎﮐﻨﯿﻨﺶ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻫﻼ‌ﮎ ﺷﺪﻥ! ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺍﻧﺪﮐﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﻣﻨﯿﻦ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﻭ، ﺍﺯ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻥ ﻣﺎﻧﺪﻥ.
ﻧﮑﺘﻪ۱: ﻣﺮﺗﮑﺒﯿﻦ ﮔﻨـﺎﻩ ﻟـﻮﺍﻁ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣـﺪﺗـﯽ ﻓـﺮﺻـﺖ ﺗـﻮﺑﻪ، ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ.
ﻧﮑﺘﻪ ۲: ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺍﺝ ﯾﺎﺑﺪ، ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺸﺖ. ﻧﮑﺘﻪ ۳: ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻧﺰﻭﻝ ﻋﺬﺍﺏ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮔﻨﺎﻫﮑﺎﺭ ﻫﻼ‌ﮎ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﻫﻼ‌ﮐﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺑﺠﺰ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺧﺎﺹ ﮐﻪ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﻬﯽ ﺍﺯ ﻣﻨﮑﺮ ﮐﺮﺩ ﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻼ‌ ﺩﻭﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﺷﺪﻥ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺩﺍﺋﻢ ﻭ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﻮﻗﺖ، ﺍﺭﺗﮑﺎﺏ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻪ ﻣﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺭﺍﯾﺞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻣﺎ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺩﯾﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﯾﻦ ﻏﺮﯾﺰﻩ ﻓﺮﻭ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ. ﺑﯽ ﺷﮏ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﻭ ﻋﻠﻤﺎﺀ، ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎﺷﯿﻢ. ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻫﺎﯼ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﯾﻢ.

  این مقاله ادامه دارد...

  منبع:ویکی پدیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی